évszázados átverés

Gondolatok az emberiség, és a magyarság helyzetéről, lehetséges megoldások, a válságok megelőzéséről, felszámolásáról, az Isteni igazságosság fontosságáról. Amit a médiák elhallgatnak, tájékoztatás a körülöttünk történő dolgokról... Az ellentétek, és igazságtalanságok felszámolásáért dolgozom, együtt, minden jó szándékú emberrel. Végkifejletben győzni fogunk, győznünk kell, mint a pozsonyi csatában, mert nin cs más alternatívánk.

Friss topikok

  • Hungarica: " A mélybe csak a tested merült el,csak ő tűnt el a föld alatt ,de lényed lényege ezer felé szóró... (2014.02.16. 18:01) Sok legyet egy csapásra…
  • katolnai: Ha mindennel nem is értek egyet írásodban, de sok igazságot megfogalmaztál: kár, h pont azok nem o... (2013.11.08. 06:46) Mi bajuk a zsidóknak Horthy-val?
  • Vállalkozz: Tibi Atya mindenképpen tudja, hiszen nemrég futott el mellett nagyon meggyőző tempó fölénnyel: www... (2013.08.01. 00:53) Orbán a legnépszerűbb politikus…
  • nemhívő: ....a "jobbik" soha nem fog kormányra kerülni.... Legfőképpen azért, ...mert eszük ágában sincsen... (2012.12.01. 20:02) A be(nyalós)hódoló egységfront…
  • cgitar: Az kiabál akinek a háza ég! Kár volt magyarázkodni ! (2012.11.27. 23:15) Visít a kisebbség.

Busszantás (vendéganyag)

2012.09.09. 17:26 | béla lászló | Szólj hozzá!

 Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Kossuth Rádió Vasárnapi újság című műsorában megerősítette, a legjobb ajánlat a Mercedes Citaro márkanevű autóbuszára érkezett, bár a tender megengedte azt is, hogy magyar gyártású autóbusz is induljon, és nem kértek referenciát sem. A várban közlekedő, elöregedett midibuszok cseréjére az MKK midibusztendert ír ki, amelyben szintén igyekeznek műszaki és tendereztetési oldalról is lehetővé tenni, hogy magyar gyártású jármű nyerjen. Azt azonban hangsúlyozta, a közbeszerzési eljárásokba nem lehet beavatkozni.

A Magyar Buszgyártók Szövetsége azt kifogásolja, hogy habár a több mint két évig tesztelt magyar buszok megfeleltek volna az utazóközönség igényeinek, paraméterek tekintetében azonban a korábbi elgondolásaihoz képest olyan apró eltérések szerepeltek a kiírásban, amelyeket adott pillanatban a buszgyártók nem tudtak teljesíteni. Ezeket a paramétereket a magyar buszgyártók képesek lettek volna teljesíteni, de a tenderkiírásban – a korábbi szokásokkal ellentétben – már a pályázat beadásakor biztosítani kellett az európai típusbiztonyítványt. Ehhez egy féléves átfutásra lett volna szükség, s a szállításkor már be tudták volna mutatni, magyarázta Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetsége elnöke. Különösen érthetetlennek tartja azok után, hogy az eredményhirdetés már több mint háromnegyed évet húzódik.

Vitézy Dávid emlékeztetett, a VT-Transman azért nem tudott magyar busszal indulni a tenderen, mert a bankok nem adtak hitelt olyan buszra, amely még csak prototípusként létezik, s a finanszírozás esetleges bedőlése esetén nincs biztosítékuk arra, hogy a nemzetközi piacon értékesíteni tudják. A BKK vezérigazgatója szerint azonban a buszgyártók többségének változtatnia kell a kényelmes hozzáállásán, és szabályos, érvényes ajánlatot adni a pályázatra. Vitézy Dávid hangsúlyozta, ahogy eddig is, a jövőben is úgy fogják kiírni a tendereket, hogy azon a magyar buszgyártók meg tudjanak felelni.

(Kossuth Rádió)

 

  Amikor egy ország állítólag fülig eladósodott és munkanélküliséggel küzd, ez minden szempont fölött kell, hogy eldöntsön kérdéseket. Az a nagyképűség, amivel nemzetközi tendert írnak ki hazai igények kielégítésére szánt buszokra, vérlázító nemzetárulás. A legminimálisabb gazdasági ismeretek birtokában lévő kormány is, törvénnyel tiltaná idegen buszok beszerzését, ha azok Magyarországon is gyárthatók.

Béla László

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaratveres.blog.hu/api/trackback/id/tr414764827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása